FAALİYETİN KAPSAMI: DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PLANI
FAALİYETİN KONUSU: Dezavantajlı ve risk altındaki öğrencilere yönelik rehberlik çalışmalarında Dkab öğretmenlerinin rolü
FAALİYETİN TARİHİ: 22.03.2021
FAALİYETİN SAATİ: 11.00
FAALİYETİN YERİ: Sütçüler Anadolu İHL
FAALİYETİN YÖNTEMİ: Konferans Panel / Söyleşi Seminer dinliyoruz.
GERÇEKLEŞTİRİCİSİ: Seda Nur ÇEVİK
KATILIMCILAR: Sütçüler Anadolu İHL Öğretmenleri
KATILIMCI SAYISI:3
FAALİYETİN ÖZETİ: Risk altındaki öğrenciler denilince çalışan çocuklar, istismara uğramış olanlar, yaşamını sokakta sürdürenler, şiddete eğilimli olan çocuklar, göç etmiş, mülteci çocuklar anlaşılmaktadır. Ülkemizde son yıllarda dezavantajlı ve risk altında olan öğrencilerin sayısı bir hayli artmaktadır. Dkab öğretmenlerinin böyle öğrenciler için yapabilecekleri şunlardır; okul rehber öğretmenini, okul müdürünü ve gerektiği zamanda öğrencinin ailesini bilgilendirmelidir. Okulun ve sınıfın güvenli bir ortam olmasını sağlamalı, risk mekanlarını azaltmalıdır. Öğrencinin kendisine güvenmesini sağlamalı, öğrenciye rol model olmalıdır. Öğrenciyle birlikte uyulması gereken kuralları belirlemeli, onunla olan iletişimini güçlendirmelidir. Eğer şiddet varsa bunu engellemeli, şiddete karşı çıkmalıdır. Öğrencisine örnek olduğunu unutmamalı ve ona değer vermelidir.