Etkili ve Lider Öğretmelik, İletişim Becerileri ve Sınıf Yönetimi (ÖGEP)

Etkili ve Lider Öğretmelik, İletişim Becerileri ve Sınıf Yönetimi (ÖGEP)

YERDEKİ YILDIZLAR (HER ÇOCUK ÖZELDİR)

Filmi kısaca özetleyecek olursak; film İshaan'ın okuldan eve dönmesiyle başlar. İshaan'ın geniş bir hayal dünyası vardır. Fakat okumayı ve yazmayı öğrenememekte, derslerinde de başarılı olamamaktadır. İshaan'ın abisi ise bütün derslerde birincidir. İshaan'ın derslerinde kötü olmasının sebebini ailesi bunun sebebinin tembellik olduğunu düşünür. Komşuları ve öğretmenlerinden de sürekli şikâyet alırlar. Bir gün komşu çocuğu İshaan'ı yere iter, kavga başlatır. Çocuğun annesi şikâyet eder. Babası bunun üzerine çok sinirlenir ve bir daha böyle bir şey yaparsa onu yatılı okula göndereceğini söyler.

            İshaan bir gün ödevlerini yapmadığı için okuldan kaçar. İzin kağıdını da abisine yazdırır. Babası bunu farkedince İshaan'ı yatılı okula vermeye karar verir. Okulun ilk günü İshaan kimseyle konuşmaz. Annesi aradığında telefonda konuşmaz. Bu okulun öğretmenleri çok disiplinli ve serttir. İshaan okuyamamaktadır ve harflerin dans ettiğini söyler.

            Okula geçici bir resim öğretmeni atanır. Öğretmenin sert tavrı ve aşağılamaları karşısında yenilgiye uğramış hisseden Ishaan'a sıra arkadaşı cesaret verici sözler söyleyerek destek oluyor. Öğretmen sınıfa palyaço kıyafetiyle ve şarkı söyleyerek, dans ederek girer. Birlikte çok eğlenirler veçocuklar bu öğretmeni çok severler. Öğretmen çocuklara resim kâğıdı dağıtır ve resim yapmalarını ister. Çocuklar ne yapacaklarını öğretmene sorarlar. Öğretmen ne istiyorlarsa onu çizmelerini söyler. Sadece İshaan çizmemektedir. Çünkü güvenini yitirmiştir.

            Resim öğretmeni bir süre sonra Ishaan'ın sorununu tespit edebiliyor.  "Disleksi". Bir öğretmenin empati yeteneğinin ne kadar da önemli olduğunu, anlayışla işlerin nasıl da düzelebileceğini filmin geri kalanından beklendiği üzere ispatlıyor. Resim öğretmeni İshaan'ı bütün öğretmenlere sorarak araştırır. Resim öğretmeni İshaan'ın bütün defterlerini inceler. Evine gider ailesiyle konuşur, odasını ve defterlerini inceler. Çocuğun tıpkı kendisi gibi "disleksi" olduğunu anlatır fakat İshaan'ın ailesi bunu kabul etmez. Ama Mozart'ın, Albert Einstein, Leonardo da Vinci, Graham Bell, ... gibi ünlülerin de bu hastalıkta olduğunu söyleyince daha sonra ikna eder.

            Öğretmen günlerce İshaan'a harfleri öğretmek için çabalar ve sonunda başarır. Babası okula ziyarete geldiği zaman İshaan'ın duvardaki afişleri okuduğunu görünce çok duygulanır.

            Okulda resim yarışması düzenlenmiştir. Yarışmaya bütün öğretmenler ve öğrenciler katılır. Kazanan İshaan olur ve ikinci de İshaan'ın resmini yapan öğretmeni olur. Her iki resim okul yıllığına kapak olarak basılır. İshaan'ın okuldan ayrılma zamanı gelmiştir. Öğretmenine uzun süre sarılı kalır. Ailesi öğretmene minnet duymaktadır. Hayatını değiştiren bu öğretmen olmuştur.

"Her Çocuk Özeldir" filmi eğitim türündeki en iyi filmlerinden biridir. Filmin bize kazandırdığı farkındalıklar vardır. Hayata farklı renklerle bakan özel çocukların keşfedilmesi ve ortaya çıkarılması konusunda farkındalık ortaya koyuyor. Veliler çocuklarının doktor, mühendis vb. meslek gruplarında olmalarını istiyorlar. Fakat herkesi aynı hamurdan yapılmış, aynı kalıptan çıkmış gibi düşünmemeli, farklılıklara saygı duyup hoşgörü ile yaklaşmalıyız. Dünya üzerinde iz bırakmış, yüzyıllar boyunca eserleri, hayatları, icatları, buluşları, fikirleri ölümsüz hale gelmiş insanların hayatlarına baktığımızda da sınırları olmayan, farklı açıdan bakabilen, herkesten farklı, insanlar olduklarını görebiliyoruz. Birçok bilim adamı, müzisyen, ressam, düşünür, yazar ya da sporcuların disleksi hastası olduğunu ancak bu hastalığın başarılarını engellemediği filmde anlatılıyor. Her çocukla özel olarak ilgilenmeli, özel olarak değerlendirmeliyiz.

Bizler, disiplin ve kurallar koyarak zorla bilgi aktarmaya çalışırsak bu durum etki tepki olayını doğurur ve öğrenciler derslerde başarılı olamazlar. Ayrıca, Ishaan gibi öğrencilerimiz olduğunda yapmamız gereken, öğrenciyi tembellikle suçlamak değildir. Problemi özümseyip sebeplerini düşünmeliyiz.  Bu yaklaşım, öğrencileri tanımamıza olanak sağlar. Her çocuk özeldir, kendine özgü becerileri ve başarıları vardır. Öğrencileri tanımak amacıyla çalışmalar sergilemezsek, birçok çocuğu hayata kazandıramaz aksine kaybederiz. Öğretmenler; öğrencileri kazanmak için farklı yöntemler deneyeceklerini ve başarının sadece akademik olmadığını, çocukları belli standartlara sokmaya çalışmamak gerektiği vurgulandı. Öğretmenler önce  problemi belirlemek, sonra problemin temeline inmek ve çözüm yollarını aramak  gerektiği yorumunu yaptılar. Bizlerin;  sınıflarındaki öğrencilere daha farklı bakacaklarını ve değişik davranış sergileyenlerin neden böyle davrandığını araştırılması gerektiğini vurgulandı. Öğrencilerle resim, spor, müzik gibi yollarla iletişim kurmak ve grup çalışmaları yapmak, birlikte vakit geçirmek onlara ulaşma da  disiplinden çok daha etkilidir. Öğrencilerimizi tanımalı ve onları anlamalıyız. İyi bir öğretmen olabilmek, iyi gözlem yapmaktan geçmektedir.

"Her Çocuk Özeldir"  filmi her eğitimcinin izlemesi gereken bir filmdir. Her çocuğun farklı olduğunu, özel eğitimin gerekliliğini daha iyi anlaşıldığı bu filmi izledikten sonra başarı kavramına bakış açılarında bir farkındalık yaratmıştır.  

30.12.2019 611

30-12-201930-12-201930-12-201930-12-2019

İLETİŞİM

Adres:
BİRLİK MAH. ARDIÇLI TARLA CAD. SÜTÇÜLER FEVZİ ERİNÇ Ç.P.A.L VE HALK EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SİTESİ SÜTÇÜLER FEVZİ ERİNÇ ÇPAL VE HALK EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BLOK NO 6 SÜTÇÜLER / ISPARTA


Telefon
(246) 351 2501


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın